Vorige item Volgende item
Shirt nummer 21

Ton van der Leeden

sportmarketeer

Na een carrière als trainer in de jeugdopleidingen van Willem II en FC den Bosch maakte Ton de overstap naar een internationale marketing functie bij BrandLoyalty. Hier ontwikkelde Ton zich in de eerste 5 jaar tot allround marketeer met talloze internationale projecten. Ook waren er in Nederland projecten van Ton zichtbaar. Zo heeft hij o.a. de team BrandLoyalty schaatsploeg vormgegeven en de Vestingloop de zichtbare boost gegeven die het nodig had. In de laatste jaren bij BrandLoyalty was Ton verantwoordelijk voor het creëren en verkopen van alle internationale sport spaarprogramma’s die supermarkten “talk of the town” maakte. Zo liepen er tijdens het WK 2018 talloze spaarprogramma’s bij verschillende supermarkten  waar Ton grondlegger van is. Ton gaat helpen met de internationale groei van Triple Double, maar zal zich vooral richten op de Nederlandse markt.

Favoriete sportmoment Ton

Virgil van Dijk was een flinke tijd mijn assistent trainer bij Willem II. Hij speelde zelf in de A1 en was niet alleen een boegbeeld voor mijn spelers, maar ook hun beste vriend. Virgil was tot zijn 16e nooit de beste van zijn lichting, sterker nog, het was maar de vraag of ie naar het volgende team zou gaan. Nu, 10 jaar later, is de beste man aanvoerder van het Nederlands elftal en de duurste verdediger ter wereld. Virgil wist goed wat zijn sterke punten waren en hoe hij deze moest ontwikkelen om wereldtop te worden. Als modelprof leven en op een zeer geraffineerde manier in je carrière stap voor stap omhoog gaan. Dat je dan ein-de-lijk weg mag bij je club, en in je debuut de winnende maakt in de stadsderby voor Liverpool; ongekend.