Vorige item Volgende item

Campina

Website: www.campina.nl

Uitdaging

Campina is sinds 2015 official supplier van NOC*NSF. In combinatie met de sponsorovereenkomsten met Epke Zonderland en Dafne Schippers rees de vraag voor het optimaliseren en combineren van deze sportieve partnerships. Triple Double is gevraagd met haar sportmarketeers en online specialisten een contentplan voor ‘the Road to..’ en Spelen in Rio te ontwikkelen, teneinde daarmee de merk-, product- en communicatiedoelstellingen van Campina (mede) te realiseren via sport.

Strategie

We hebben een digitale strategie ontwikkeld waar individuele verhalen centraal staan. Bestaande boegbeelden Epke en Dafne hebben een geïntegreerde rol in het contentplan gekregen. Onze content geeft antwoord op de vraag; 'Waar halen onze sporthelden hun kracht vandaan?’ Dat zit ‘m enerzijds natuurlijk in training, rust en voeding, maar vooral ook in mentale fitheid. Familie en vrienden geven kracht, hobby’s ook, en wat te denken van rituelen. Met en voor Campina hebben we een prachtig ambassadeursteam samengesteld, bestaande uit Bas Verwijlen, Laura Smulders, Marit Bouwmeester en Reinder Nummerdor & Christiaan Varenhorst.

Concept

De sportieve ‘Sterk met..’-campagne ging ruim voor de start van de Olympische Spelen van start. Door het brede ambassadeursteam in te zetten voor de koppeling van Campina met (top)sport raakte zo goed als heel Nederland - 80% van de doelgroep M/V 20 t/m 49 - bekend met de zuivel voor TeamNL.

Er werd per week ingezoomd op ambassadeurs die in actie kwamen op internationale toernooien en daarmee relevant waren op de hartslag van de sport. Middels videocontent werden deze verhalen verteld.

Tijdens de Olympische Spelen maakten we gebruik van ‘Schippers & Zonderland’, de broer en zus van: Sanne & Herre. Zij vertolkten een mooie rol in lijn met de campagne en waar topsporters hun kracht vandaan halen. Het toppunt van de campagne kwam uit het fragment dat Herre op de tribune zijn broertje van de rekstok zag vallen. Een moment met zoveel impact werd op stijlvolle manier in beeld gebracht en verspreid. Dit leidde tot een post die door ruim 2,2 miljoen Nederlanders werd gezien en een relevantiescore van 7 (doelgroep: alle Nederlanders en een benchmark van 3)!