Vorig item Volgend item

Essent

Website: www.essent.nl

Uitdaging

Essent heeft samen met Triple Double een strategie en thematiek bedacht waarmee Essent het regionale hoofdsponsorschap van FC Groningen landelijk relevant maakt.

Strategie

Why: Essent geeft mensen een goed en comfortabel thuisgevoel. Want hoe comfortabeler je huis, hoe fijner het is om thuis te zijn.
How: Dit doet Essent door concrete oplossingen te leveren voor alledaagse energievraagstukken. Kortom; Helemaal thuis.

Rationale

Een voetbalclub is nergens zonder fans. Dag in, dag uit halen ze alles uit de kast voor onze club. Maar waar komt die ultieme passie vandaan? Een fan voelt zich thuis bij zijn/haar club. Daarom kiest Essent voor de claim: ‘Thuis bij FC Groningen’. Het is herkenbaar. Het voelt als heel dichtbij. Het is altijd tastbaar. Het is groots én klein in kracht. Door deze claim uit te rollen op verschillende niveaus, voelt elke doelgroep - fans, sponsors, partners, spelers, genodigden - zich direct aangesproken. 

Thuis is thuis. Niets meer, niets minder. Essent versterkt dat gevoel. Via onze communicatie kom je Thuis bij FC Groningen. Dat zorgt voor comfortabele, prettige en altijd welkome energie om te juichen, te scoren, te genieten, te ontspannen. Alledaagse energie waarmee FC Groningen en Essent het juiste comfort leveren. 

Activaties

Met de start van het seizoen ’16/’17 is deze claim al geactiveerd middels de release van het nieuwe shirt, tijdens de Open Dag en ook via een aantal basisactivaties rondom de thuiswedstrijden van FC Groningen. In de loop van het seizoen zal Essent nog met diverse activaties invulling geven aan het concept.

Triple Double heeft de ‘Thuis bij FC Groningen’ thematiek voor Essent ontwikkeld. “We zijn heel enthousiast om Essent opnieuw als sportmarketingpartner te ondersteunen. In 2010 hebben we al met elkaar samengewerkt aan de Svenergy-campagne tijdens de Olympische Spelen in Vancouver en nu voor het partnership van Essent met FC Groningen. We hebben er ontzettend veel zin in om dit seizoen maximaal te laden”, aldus Manager Voetbal Ruud van der Knaap.

Resultaat

Dennis Lith, bij Essent verantwoordelijk voor Reputation Management & Corporate Branding, is verheugd: "Werken met Triple Double is een absolute meerwaarde. De passie voor sport en marketing en de bereidheid om het maximale eruit te halen zorgt voor mooie samenwerking. Met de nadruk op ‘samen’. Ik ben ervan overtuigd dat we ook dit laatste jaar als hoofdsponsor van FC Groningen en met het 'Thuis bij FC Groningen-concept' weer hele mooie dingen gaan creëren voor Essent."

 

Uitgelicht