Vorige item Volgende item

Energiedirect.nl

Achtergrond

Energiedirect.nl is de 4e speler in de markt qua grootte en heeft de ambitie om in de top 3 te gaan spelen. Om dit te realiseren was het op zoek naar een vehicle dat zowel de naamsbekendheid een flinke boost kan geven als voldoende business-relevantie heeft om commerciële doelstellingen te realiseren. Triple Double heeft energiedirect.nl hierin geadviseerd en begeleid wat uiteindelijk heeft geleid tot de totstandkoming van het hoofdsponsorschap bij PSV. Vanaf het seizoen 2016-2017 staat energiedirect.nl voor in ieder geval drie jaar op de borst van het PSV-shirt.

Uitdaging

Ontwikkel een sponsorstrategie, communicatieconcept en communicatie- & activatieplan voor het eerste seizoen waarmee energiedirect.nl haar naamsbekendheid vergroot en ROI-doelstellingen realiseert.

Rationale

De kracht van de samenwerking tussen energiedirect.nl en PSV is hét uitgangspunt geworden voor het advertising idee: Energiedirect.nl maakt moeilijke dingen makkelijk. Daar geloven we in. Want stroom en gas = stroom en gas. Geen poespas. En daarom challengen wij graag voor onze klanten de ingewikkelde zaken van de energiemarkt. PSV doorbreekt bestaande conventies door logisch te redeneren en te laten zien dat dingen soms heel eenvoudig zijn. Net als wij dus eigenlijk. Want ook voetbal is gewoon voetbal. Verder geen poespas. En als je even niet goed genoeg bent, dan doe je je stinkende best om beter te worden. Geen excuses. Daarom passen we zo goed bij elkaar. Wij zijn beide no-nonsense, direct, sympathiek, duidelijk en gedurfd.

Construct

Vertaald naar advertising noemen we onze gedeelde mentaliteit: ‘je boerenverstand gebruiken’. Dit komt tot uitdrukking in ons typische taalgebruik: lekker direct. De kern van het idee bestaat dan ook uit klare taal in de vorm van een duidelijke belofte, bevestigd met ‘dat is wat we noemen ‘je boerenverstand gebruiken’ in spreektaal uitgedrukt. We gebruiken nooit meer woorden in de toelichting dan nodig is. PUNT.

 

Campagnes & activaties

Introductie

Middels een introductievideo heeft energiedirect.nl zich voorgesteld aan de fans van PSV door een aantal fans te portretteren thuis en op straat die vertellen wat PSV voor hun betekent en wat de verwachtingen zijn voor komend seizoen. Daarbij wordt energiedirect.nl via de verhalen van deze fans geïntroduceerd als nieuwe hoofdsponsor.

  

PSV Fandag

Op de jaarlijkse PSV Fandag hebben ruim 30.000 PSV-supporters het nieuwe seizoen ingeluid. Kersverse hoofdsponsor energiedirect.nl mocht natuurlijk op dit jaarlijkse voetbalfeestje niet ontbreken. Geheel in lijn met de social media campagne 'Nieuw contract. Nieuw shirt.' kregen PSV-fans die ter plekke overstapten naar energiedirect.nl direct het nieuwe PSV-shirt overhandigd en waren er op het energiedirect.nl fanplein allerlei leuke activiteiten voor de fans te doen.