Vorig item Volgend item

Opel Motorsport

Uitdaging

Opel heeft een roemrucht verleden in de rallysport. In 2015 maakte het – samen met Timo van der Marel en de ADAM R2 - haar rentree. Triple Double is gevraagd een spraakmakend communicatieconcept te ontwikkelen, waarmee geen enkele motorsportliefhebber voorbij kan gaan aan de terugkeer van Opel in rally. 

Strategie

Om op te vallen binnen een diffuus (rally)landschap is onderzocht waar de voornamelijk mannelijke rallyfans daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn. Hoewel rally een ‘ruw’ imago heeft, blijkt dat fans warm lopen voor design. Het moet hard gaan, maar er ook goed uit zien. Dat laatste is in rally nog een ondergeschoven kindje (blue ocean). Op een logische manier brachten we de werelden van rally en de Opel ADAM bijeen én bedienden we rally-fans op hun wenken; een ‘alles behalve schattige’ en opvallende auto maakte haar debuut in een beestachtige sport.

Concept

Opel presenteerde haarzelf aan de motorsportwereld met het concept ‘Unleash the beast’. De ADAM staat hierin symbool; klein, dapper en snel. De rallysport voegt van nature een stukje beestachtigheid toe, maar Opel zette dit aan door het design van de ADAM te voorzien van dierlijke tinten. De sterkste beesten op aarden braken los uit de ADAM.

Middelen en activaties 

  • Introductie in Safaripark Beekse Bergen

  • Fans stemmen op design ADAM R2

  • (Online/social) videocontent om rally toegankelijker / begrijpelijker te maken
  • Mediapartners:
    • Autoblog
    • Racing365
    • GPUpdate