Vorig item Volgend item

Bavaria

Website: www.bavaria.nl Fact: 170 deelnemende clubs

Uitdaging

Waarde toevoegen aan de samenwerking tussen Bavaria en het horecakanaal voetbalverenigingen.

Strategie

Het ontwikkelen van een loyaliteitsprogramma dat is opgebouwd op basis van drie pijlers:

  • Fun.
  • Kennis.
  • Voordeel. 

Concept

Bavaria United.

Het programma kent diverse activiteiten zoals de Bavaria United Voetbalquiz inclusief landelijke quizfinale, de Bavaria United Kampioensactie en de Legends Cup. Bovendien kunnen clubs o.a. sparen voor inzet van de Bavaria Babes en zangers in de voetbalkantine.

Middelen & Activaties

  • Bavaria United Quizpakketten
  • Bavaria United Quizfinale
  • Bavaria United Kampioensactie Facebook App
  • Regionale PR 
  • Bavaria United Clubcaptains als ambassadeurs

Resultaat

  • 170 deelnemende clubs aan het programma.
  • 4.000 - 5.000 deelnemers aan de voetbalquiz.
  • 21.000 deelnemers aan de Bavaria United Kampioensactie.
  • Aanzienlijk verhoogde bieromzet voetbalkantines na activiteiten Bavaria.