Sony Squadra Xperia Vorige item Volgende item
Logo Sony

Sony

Website: www.sonymobile.com/nl/squadra-xperia/ Fact: Officiële Sponsor van de UEFA Champions League

Uitdaging

Sony Mobile heeft een wereldwijde samenwerking als official partner van de UEFA Champions League met UEFA voor de seizoenen 2015-2018. De uitdaging in Nederland is om de rechten die voortkomen uit dit sponsorship zodanig te benutten dat er substantieel bijgedragen wordt aan de salesdoelstellingen. 

Strategie

Consumenten in Nederland op een lokaal relevante manier laten profiteren van de ‘money can’t buy experiences’ die Sony als officiële sponsor van de UEFA Champions League ter beschikking heeft. 

Concept

Sony Mobile en UEFA Champions League lanceren gezamenlijk de #SquadraXperia campagne. Consumenten die tijdens de actieperiode een XPERIA Z5 of Z5 Compact kochten bij Vodafone maakten kans op een ticket voor de UEFA Champions League Finale van 2016 in Milaan. 

Middelen & Activaties

PSV aanvoerder Luuk de Jong is aangesteld als ambassadeur van de campagne. Hij koos wekelijks een Xperia gebruiker in zijn Squadra Xperia; het elftal prijswinnaars dat naar de UEFA Champions League Finale 2016 in Milaan gaat. Middels video’s en foto’s die via social media werden verspreid kreeg zijn team gedurende de campagneperiode vorm. 

Resultaat

De social content om het #SquadraXperia elftal aan te kondigen heeft uiteindelijk geleid tot 1.689.668 intereacties (likes, comments, shares, video-views en link clicks). Daarnaast is de #SquadraXperia campagne binnen de wereldwijde Sony organisatie als best practice aangeduid om het UEFA Champions League sponsorship lokaal te laden.

 

Impressies