Vorig item Volgend item

DSM

Website: www.dsm.nl Fact: +50.000 views I Am A Racer-video

Tijdens de Tour de France van 2015 droegen de renners van Team Giant-Alpecin voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen een beschermende wielerbroek, bestaande uit een structuur van Dyneema®-vezels. De introductie bij Team Giant-Alpecin stroomt voort uit het partnership dat DSM sinds begin 2015 met de ploeg heeft. Als partner in innovatie delen zij hun kennis op gebied van zogeheten Materials Sciences en Life Sciences en wordt deze samenwerking ingezet om gezamenlijk innovatieve materialen, kleding en voeding te ontwikkelen.

De uitdaging voor DSM/Dyneema® was om het sponsorship met Team Giant-Alpacin zo optimaal mogelijk te benutten om op deze manier het merk te lanceren en naamsbekendheid te genereren in de consumentenmarkt. De innovatieve fietsbroeken werden met de presentatie van de "I Am A Racer-video” gepresenteerd en daarna ook in gelimiteerde oplage beschikbaar gesteld voor semiprofs en amateurwielrenners. Via de website van Dyneema konden overtuigde wielrenners door middel van 'pre-ordering' kans maken op één van de outfits en een sprintclinic.

Triple Double ontwikkelde voor Dyneema de volledige brand-campagne en was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de verspreiding (social advertising) van de campagne-video. Uiteindelijk bereikte deze video bijna 2.000.000 mensen en werden er gedurende de campagneperiode van drie weken ruim 50.000 views behaald, waarmee de doelstellingen werden behaald.