Vorige item Volgende item

Jupiler

Website: www.jupiler.nl Fact: 1 miljoen views Roadtrip video's

Uitdaging

Jupiler heeft Triple Double gevraagd het inzicht ‘Men would do anything to get their Jupiler’ te vertalen in een onderscheidende sponsorstrategie en daarbij horende activaties. De samenwerking heeft betrekking op de partnerships met AFC Ajax en de Jupiler League.

Strategie

Jupiler is bezig met een opmars vanuit het Zuiden. Het snelstgroeiende biermerk van Nederland heeft een strategisch partnership met Ajax en verkrijgt daarmee voet aan de grond in de Randstad. De Jupiler League is daarnaast de belichaming van het merk. Een competitie waarin jongens transformeren tot mannen en met vallen en opstaan de kans krijgen uit te groeien tot wereldtoppers. Mannen weten waarom.

Concept

‘Men would do anything to get their Jupiler’ werd al vertaald naar het Ajax sponsorship. Spelers doen er alles aan om de wedstrijd te winnen, supporters doen alles om hun club te supporten. In de activaties die de komende seizoenen op de rol staan zal dit inzicht leidend zijn. De mannelijke aspecten van het merk komen daarmee tot wasdom. Jupiler is ‘partner in de strijd’ van clubs, spelers en fans. 

Ook voor wat betreft de Jupiler League zit er nog veel in het vat. Op dit moment wordt de uitstraling van de competitie heroverwogen. De resultaten van dit proces zullen de komende periode zichtbaar worden voor het grote publiek.

Middelen & Activaties

Om de driejarige contractverlenging van Jupiler en Ajax te vieren organiseerde het biermerk een ‘Lucky Hour’ voor Ajax supporters. De actie werd spontaan aangekondigd en kon rekenen op een goede opkomst van zowel supporters als media.

Rondom de UEFA Europa League wedstrijd Celtic FC - Ajax ontwikkelde Triple Double de Jupiler Roadtrip. Drie koppels - elk bestaande uit twee Ajax supporters - werden na een selectieronde uitgedaagd te liften naar Schotland. Immers, Ajax supporters would do anything to support Ajax (and get their Jupiler)!

Strijd en vaardigheid, twee ingrediënten die bij Ajax niet vreemd zijn. Triple Double ontwikkelde voor Jupiler in het seizoen 2015/2016 de ‘Meest Strijdvaardige Speler’-verkiezing, waarbij de Ajax-fans via een Facebook module konden stemmen op de speler die volgens hen het meest voldeed aan de gecombineerde criteria. Op basis van statistieken werd een eerste selectie gemaakt, waarna drie spelers kans maakten op de titel. Davy Klaassen won de eerste Meest Strijdvaardige Speler trofee. De verkiezing zal de komende jaren terugkeren. (+video. Eventuele resultaten melden?)

Resultaat

Lucky Hour heeft ruim 4.2 miljoen online impressies opgeleverd. De Jupiler Roadtrip video's behaalden in totaal meer dan 1 miljoen views. 

Impressies