Vorig item Volgend item

Powerhouse

Website: www.powerhouse.nl Fact: 2 miljoen mediawaarde

Uitdaging

Ontwikkel een strategisch concept en activatieplan voor Powerhouse om het partnership met Team Vestas Wind te laden tijdens de Volvo Ocean Race editie 2014-2015.

Strategie

Powerhouse is de nieuwe norm in bedrijfsenergie en stelt haar klanten letterlijk in staat om hun positie te verbeteren. Hoe? Via optimale sturing en controle door inzicht in de (markt)omstandigheden.

In onze strategie hanteerden we de volgende building blocks:

  • Kennis: be prepared
  • Houding: be proactive
  • Gedrag: be brave

Concept

Improve your position

Het concept is geactiveerd via de volgende pijlers: 

  • Race Mission: de sportieve missie van Team Vestas Wind als continue metafoor voor de business van Powerhouse.
  • Trade Mission: de handelsmissie van Team Vestas Wind als continue metafoor voor de business van Powerhouse.
  • Comeback Mission: de uitdaging van Team Vestas Wind die ontstond na de crash op de rif in de buurt van Mauritius.

Middelen & Activaties

  • Advertising & PR
  • Branded content
  • Social media campagnes
  • Trade missions bij stop-overs
  • Port-activatie Scheveningen

Resultaat

  • Merkbekendheid en –associatie (2 miljoen mediawaarde)
  • Bijdrage aan Powerhouse sales doelstellingen (150x uitreiken salesincentives t.b.v. acquisitie en retentie)
  • Engagement klanten / stakeholders (300 klanten aanwezig in Den Haag, minimale waardering 8)
  • Engagement medewerkers (100% bekendheid sponsorship)



Uitgelicht