Vorige item Volgende item

Johnson & Johnson / Acuvue

Website: www.jnj.com Fact: 37.855 unieke bezoekers platform

Uitdaging

ACUVUE® lanceerde in april 2014 ‘Kijk op Voetbal’. De lenzenfabrikant is onderdeel van Johnson & Johnson Vision Care en mag exclusief gebruik maken van de FIFA World Cup rechten. ACUVUE® debuteert daarmee als voetbalsponsor. Ontwikkel een big idea voor ACUVUE in het kader van haar FIFA World Cup Partnership, dat zowel in België als in Nederland uitgerold kan worden in de periode januari tot en met juli 2014.

Strategie

ACUVUE helpt voetballiefhebbers in Nederland en Belgie om zich optimaal voor te bereiden op het WK Voetbal 2014.

Concept

Kijk op voetbal.

Details bepalen in de top het verschil tussen winst en verlies en goed kunnen waarnemen is één van deze details. Toch is dit in de sport nog steeds geen vanzelfsprekendheid. Want één op de vijf sporters ziet onvoldoende scherp. Met als gevolg een slechte timing, vertraagde reactiesnelheid of een vizier dat minder scherp staat. Kortom, als je niet scherp ziet dan sta je op achterstand. In een traditionele wereld die voetbal heet, valt daarom nog veel te winnen. Zeker met het oog op het komende WK Voetbal. Want of je nu een speler van het Nederlands elftal bent, een amateurvoetballer, scheidsrechter, coach of een supporter die thuis voor de TV het WK volgt. Iedereen heeft hetzelfde belang; je wilt alles goed kunnen zien en geen details missen, zodat je kunt presteren, functioneren of genieten. Op het veld òf thuis als één van de 16 miljoen bondscoaches.

Top-analisten Jan van Halst (Nederland) en Gert Verheyen (België) werden het boegbeeld van de ‘Kijk op voetbal’ campagne.

Middelen & Activaties

Brazilië Meter
De Brazilië Meter is een online tool waarmee mensen hun favoriete opstelling voor het WK kenbaar konden maken. Door deel te nemen kon men (1) de opstelling delen via Facebook en (2) een gratis speelschema ophalen bij een ACUVUE verkooppunt. Content die uit de Brazilië Meter werd gehaald is gebruikt voor PR.

WK Kijkcursus
Een serie filmpjes met ambassadeurs Jan van Halst en Gert Verheyen als voorbereiding op het WK. Met kijktips voor zowel dummies als experts zijn Nederland en België klaargestoomd voor het WK.

Viewing parties
Namens ACUVUE werden viewing parties gegeven. Jan van Halst en Gert Verheyen gingen bij mensen thuis op bezoek om live de wedstrijden van Nederland en  België te analyseren.

Resultaat

Brazilië Meter

  •  37.855 unieke bezoekers (NE: 30.604 / BE: 5.292)
  •  47.483 paginaweergaven
  •  Aantal ingestuurde selecties (NE): 2.822
  •  Aantal ingestuurde selecties (BE): 364

WK Kijkcursus

  • 15.578 views

PR/advertising

  • 24.778.500 impressies
  • 34.824 clicks
  • PR waarde: 250.000 euro