Vorige item Volgende item

Timex

Website: www.timex.com Fact: 80.000 unieke app views

Uitdaging

Timex is als één van ’s werelds grootste aanbieders van ‘timing equipment’ constant op zoek naar vernieuwing. Voor de activatie van haar sponsorships in running en Ironmans was Timex op zoek naar een manier om kwalitatieve leads te genereren. 

De Timex Iroman Facebook Tracker is na het succes in Warschau en Budapest genomineerd voor een Facebook Award 2014. Inmiddels heeft Timex International de app gepresenteerd aan alle kantoren, hiervoor zijn o.a. een video en een manual ontwikkeld. Op dit moment wordt met diverse marathons wereldwijd gesproken over inzet van de Facebook app. Het verbindende element tussen merk, evenement en consument vinden binnen de sponsorships om interactie te genereren op internationale schaal.

Strategie

Op basis van bestaande en aankomende sponsorships een blauwdruk ontwikkelen om wereldwijd kwalitatieve leads te genereren.

Concept

Timex Facebook Tracker
Triple Double heeft voor deze uitdaging een Facebook Applicatie ontwikkeld waarmee Timex in staat is om zowel leads te genereren in een centrale database, als kwalitatieve gegevens op te slaan en te gebruiken voor PR doeleinden. Daarnaast biedt deze service een toegevoegde waarde voor het loopevenement, de hardloper en de supporters langs de route én thuis.


Activaties

In 2013, 2014 en 2015 werden sponsorships rondom de marathons van Budapest, Warschau, Hamburg, Niagara Falls, Mexico-stad, Liverpool, Dublin, Madrid, Tallinn en Gdynia reeds geactiveerd met deze online tool.

Facebook App, Facebook Advertising, Nieuwsbrief, Video

Resultaat

  • Nominatie Facebook Awards
  • 8.340 hardlopers
  • 7.500.000 views door vrienden en familie
  • 8.500 cheers door vrienden en familie
  • Totaalbereik 15.657.607 (paid, owned, earned)
  • 4.565 paginalikes voor marathonorganisaties
  • 10.000+ personen in database (naam, leeftijd, woonplaats, geslacht, wel/geen sporthorloge, streeftijd/eindtijd, e-mailadres
  • 900 unieke clicks naar de webshop
  • Gemiddelde 'open-rate' van sales mailing 67%