Vorige item Volgende item

Ricoh

Website: www.ricoh.nl Fact: Klant sinds 2006

Uitdaging

Tussen Triple Double en Ricoh bestaat een jarenlange, hechte band. Al in 2006 ontwikkelde Triple Double het concept 'Ricoh Service to Sport' om het suppliership van NOC*NSF te activeren. Die service was heel gericht: Bij evenementen was een Ricoh-truck aanwezig om ter plekke kopieerdiensten te verzorgen. Ook bij tal van andere sportevenementen, zoals het ABN AMRO World Tennis Tournament, Topshelf Open, Indoor Brabant en de Ricoh Vestingloop zorgde Triple Double voor waardevolle en originele activaties.

Intussen is de wereld digitaler geworden en zo ook de bedrijfsvoering van de multinational. Ricoh is zich gaan toeleggen op kantoorautomatisering en digitale documentoplossingen. Daarbij hoorde dat Ricoh zich ook wat betreft de sportsponsoring ging focussen. Dat doet Ricoh door vanaf 2016 haar pijlen te richten op haar sponsorship met het KLM Open en zich als titelsponsor aan het grastennis toernooi van Rosmalen te verbinden, vanaf nu het Ricoh Open!

De vraag die aan Triple Double werd gesteld: Ontwikkel een strategisch concept dat Ricoh’s  communicatieboodschap Werk Anders. Leef Beter laadt rondom het Ricoh Open en KLM Open en bijdraagt aan awareness, een positieve reputatie en de mogelijkheid van het genereren van leads.

Strategie

Triple Double heeft gewerkt aan een sponsorstrategie waarmee de nieuwe bedrijfsvoering van Ricoh zichtbaar zou worden. Nu is de core business van Ricoh divers en soms complex. Het zit bijvoorbeeld op digitale administratie of registratie- en toegangsystemen voor grote openbare instellingen. Hoe vertaal je dat naar een sponsorconcept voor breed publiek? Naar onze mening door ons ‘open’ (uit de beide eventnamen) voor ons te laten werken.

Concept

‘Open’ wordt letterlijk en figuurlijk de verbindende factor op beide events. Door ons letterlijk open te stellen voor tennis- en golfliefhebbers en een groot zakelijk publiek die op een laagdrempelige manier in contact willen komen met Ricoh. En figuurlijk door ons open te stellen voor innovaties, smart solutions, open voor nieuwe inzichten (kennis delen), open your mind, open voor morgen, et cetera. 

Middelen & Activaties

  • Tijdens het KLM Open en voormalig Topshelf Open was Ricoh aanwezig met een heus Pop Up Office waar het publiek kosteloos een ruimte werd geboden om te vergaderen of te werken.  Met het Pop Up Office bewees Ricoh dat altijd en overal kunnen werken, en vooral voor altijd en overal toegang hebben tot de juiste informatie, de toekomst is.
  • Tijdens het KLM Open in 2015 introduceerde Ricoh het activatieconcept ‘Ricoh Flight Guides’. Bezoekers konden onder leiding van golfprofessionals van de PGA Holland een unieke ronde lopen over de Kennemer. Tijdens deze ronde werden de bezoekers voorzien van alle informatie over de European Tour, de spelers in het KLM Open en hun spel. Met de juiste informatie op de juiste plek, wordt golf kijken nog veel leuker.
  • Eerste wapenfeit rondom het activeren van het Ricoh Open is de video die ontwikkeld is als aankondiging van het nieuwe hoofdsponsorship.
  • Verdere activatie rondom het Ricoh Open worden zichtbaar tijdens de eerste editie van het Ricoh Open.



Impressies