Vorige item Volgende item

DELA

Website: www.dela.nl Fact: Record bezoekersaantal DELA Trophy: 4.500

Uitdaging

Ontwikkel een strategisch sportmarketingconcept dat bijdraagt aan de imagotransfer van DELA, die ‘tinteling’ en ‘sympathie’ moet toevoegen aan het merk en tegelijkertijd haar roep om ‘verbondenheid’ moet onderstrepen.

Strategie

In lijn met de pay-off van DELA, Voor Elkaar, koppelden we het merk aan een Olympische teamsport.

Concept

Triple Double koppelde DELA aan de Nederlandse Volleybaldames. Met de voor velen opmerkelijke combinatie tussen enerzijds de dynamiek van de sport en anderzijds een uitvaartverzekeraar en –verzorger, kon DELA aantonen dat het middenin het leven staat. Het werd de ambitie van het volleybalteam om ‘voor elkaar’ zo goed mogelijk te presteren in aanloop naar de Olympische Spelen in Beijing (2008).

Middelen & Activaties

DELA Trophy, DELA Academy, online games, print- en TV uitingen, DELA Leagu en DELA Meidendag

Resultaten

72% van de mensen die bekend waren met de sponsoring keken significant positiever aan tegen het merk DELA