Vorig item Volgend item

Albert Heijn

Website: www.ah.nl Fact: Schoolvoetbal bestaat al sinds 1907

Uitdaging

Het 107 jaar oude schoolvoetbaltoernooi werd in seizoen 2012-2013 door Albert Heijn als partner van de KNVB omarmd.  Hoe kan Albert Heijn middels het sponsorship met de KNVB meer kinderen in beweging brengen?

Strategie

Albert Heijn brengt meer kinderen in beweging door het 107 jaar oude schoolvoetbal nog groter en onvergetelijker te maken.

Concept

AH Schoolvoetbal.

Onder het motto 'Laat je school niet in zijn hempie staan' speelden 200.000 kinderen in Nederland mee met AH Schoolvoetbal. Triple Double heeft in samenwerking met Albert Heijn en de KNVB een uitdagend lespakket ontwikkeld en de AH KlasseCup! geïntroduceerd, die in het teken stond van sportiviteit, samenwerken en respect. Via een communicatietoolkit (met o.a. een vaantje voor iedere deelnemer en communicatiemiddelen voor de organisatie) professionaliseren we het AH Schoolvoetbal op lokaal niveau.  

Middelen & Activaties

  • Middencirkel Mascottes tijdens interlands en Johan Cruijff Schaal.
  • Players Escort Johan Cruijff Schaal.
  • Communicatietoolkit tbv lokale commissies.
  • KlasseCup.
  • AH Schoolvoetbal lespakket.

Resultaat

242.000 kinderen in beweging gebracht (+20%).