Vorige item Volgende item

Unibet

Website: www.unibet.com

Uitdaging

In Nederland is de kansspelmarkt nog niet geliberaliseerd, maar als zodra dat het geval is, zullen Triple Double en Unibet kunnen putten uit de succesvolle samenwerking van de afgelopen jaren in België. Sinds de markt daar open is gegaan, is het gelukt om deze sportsbetting company zodanig op de kaart te zetten, dat Triple Double is gevraagd mee te denken over de overkoepelende internationale strategie van Unibet.

Strategie

Unibet profileert zich als friendly expert, die de sportkenner en – liefhebber met kennis van zaken wil aanspreken. De gedachtegang hierbij is dat sports betting meer is dan een kansspel, oftewel: Luck is no coincidence. Of, zoals ze in België zeggen: Winnen doe je niet toevallig. Dus: wie verstand van sport heeft, kan Unibet verslaan.

Concept

Unibet speelt hierop in met een front row strategy, die samen met Triple Double is ontwikkeld. Unibet biedt klanten de kans om letterlijk en figuurlijk op de eerste rij te zitten. Dat gebeurt bijvoorbeeld in Unibet Field Seats, een dug out voor fans, die hierin langs de lijn en dus bovenop het voetbalspektakel zitten. Maar front row is meer dan dat. Het betekent ook: meekijken in de regiekamer. Of fans die het spelershome in mogen. Of, nog mooier, dat ze mee mogen met de scouts naar een jeugdtoernooi in het buitenland. Front row is een mindset.

Middelen & Activaties

Het werken aan zichtbaarheid op het voetbaltoneel mag je letterlijk nemen. Zo werden fans van Cercle Brugge in de stadsderby tegen grote broer Club Brugge getrakteerd op een Greenwash. Wie deze groene verfdouche (de kleur van Cercle én van Unibet) bij de ingang van het Jan Breydel-stadion trotseerde, mocht gratis naar binnen. De ludieke actie bracht volop publiciteit en kreeg navolging bij andere clubs. Ook zeer zichtbaar, is de Unibet 4x4, de groene Landrover die bij voetbalwedstrijden en andere sportevenementen fungeert als mobiel wedkantoor, waar sportfans live bovendien sportbeelden en wifi aangeboden wordt.

Resultaat

Dankzij deze strategie is Unibet niet alleen zichtbaar, het bedrijf kweekt hiermee ook sympathie in België. Zo groeide de bereidheid van de sportfan om voor Unibet te kiezen bijvoorbeeld met 24%. De front row strategy beperkt zich uiteraard niet tot het voetbal en sinds kort ook niet tot België. In het Verenigd Koninkrijk krijgen sportliefhebbers bij het darts en veldhockey ook de kans om op de eerste rij hun expertise te vergroten en zo Unibet te verslaan.



Impressies