Vorig item Volgend item

New York Pizza

Website: www.newyorkpizza.nl Fact: 2.000.000 BMX-Pizzadozen

Uitdaging

Welk creatief idee in de sport helpt ons om verschillende businessdoelstellingen (met name sales en verbeteren duurzaam imago i.c.m. de introductie van bezorging op e-bikes) te realiseren in aanloop naar de Olympische Spelen in 2012.

Strategie & Concept

Het claimen van de nog ongeclaimde, spectaculaire, Amerikaanse sport BMX. En het hoge aspiratieniveau van de BMX sport & lifestyle doorvertalen in de verschillende, veelal bestaande assets en kanalen van New York Pizza en specifiek in een salescampagne in aanloop naar de Spelen.

Middelen & Activaties

  • Impactvolle PR-lancering van de New York Pizza E-bikes door het Nederlands BMX team (in Amsterdam)
  • Een uitgebreide salescampagne met als ultieme prijs een bezoek aan de races van het Nederlands BMX team tijdens de Olympische Spelen in Londen.
  • Een door NYP geïnitieerde promotiecampagne om het Nederlands BMX-team te supporten in hun ‘Road to Londen’, o.a. door de ontwikkeling van:
    - Een eigen webpagina over het team.
    - Ruim 2 miljoen pizzadozen volledig BMX branded verspreid door Nederland.
    - Legopoppetjes van de helden uit het Nederlands team, uitgedeeld in NYP-vestigingen bij besteding van een bepaald bedrag.
  • Het NK BMX voor journalisten in aanloop naar de Olympische Spelen en als aftrap van bovenstaande promotiecampagne.
  • De eerste officiële BMX Fandag op de Olympische baan op Papendal.

Resultaat

Een PR-coverage gedurende de contractperiode die bijna 10 maal de contractwaarde overtrof. Een succesvolle salescampagne, met een bovengemiddelde verkooppiek in de campagneperiode in aanloop naar de Olympische Spelen.