Vorig item Volgend item

LiGA

Website: www.liga.nl Fact: Winnaar SponsorRing 2011

Uitdaging

Voor veel moeders was het al dagelijkse kost om hun kinderen een LiGA-biscuit mee naar school te geven. De vraag die LiGA bezighield luidde als volgt: Hoe zorgen we ervoor zorgen dat deze moeders LiGA zélf ook leren waarderen – als consument?

Concept

LiGA werd founder van het eerste damesschaatsteam ter wereld; Team LiGA.

Middelen

Triple Double hanteerde bij Team LiGA een 360-graden-benadering: compleet, creatief en effectief. Om ook buiten het schaatsseizoen veel free publicity te realiseren, zocht Team LiGA eveneens media- en entertainmentprogramma’s als RTL Boulevard en SBS Shownieuws op. Even geen interviews over hun leven als topsporter, maar juist over de vrouw achter de krachtige topsportpersoonlijkheid. Om die reden werd tevens de televisiecommercial “Een dagje uit het leven van Team LiGA” gelanceerd, waarbij de focus wederom op de momenten buiten het topsportersleven werd gelegd. Daarnaast gaven de schaatsheldinnen clinics aan consumenten en bedrijven, was de schaatsploeg het middelpunt van vele acties op de werkvloer, werd een nieuw Team LiGA-schaatspak ontworpen door een topontwerpster en vond de teampresentatie plaats op de Libelle Zomerweek.

Resultaten

De schaatssters werden door de media liefkozend omgedoopt tot de ‘LiGA ladies’ en de Team LiGA-casus werd in 2011 bekroond met een SponsorRing in de categorie sport. LiGA veroverde als nieuwkomer direct een plek in de top-4 van de bekendste schaatssponsors van Nederland, in een rijtje met gevestigde namen als TVM en Essent. In het eerste jaar werd er een mediawaarde van meer dan negen miljoen euro gerealiseerd en de spontane merkbekendheid bij de doelgroep lag in het eerste jaar al op 44 procent.