Vorige item Volgende item

Continental

Website: www.conti.nl Fact: 94.886 unieke bezoekers ContiCabana platform

Continental | KNVB

Uitdaging 

Ontwikkel een meerjarenstrategie & activatieplan om het warming-up domein binnen het partnership met de KNVB te laden.

Strategie

Continental wil de veiligheid verhogen en ongelukken helpen voorkomen. Zowel op de weg als op het voetbalveld. Door meer aandacht te vragen voor de juiste voorbereiding en dus ook meer aandacht voor de warming-up. Een goede warming-up minimaliseert de risico's en is bovendien onmisbaar om goede prestaties te leveren. Nederlandse voetballers erkennen het belang van een goede warming-up, maar weten onvoldoende hoe ze dit goed moeten uitvoeren. 

Concept

Conti Warm Up programma.

Middelen & Activaties

  • Conti Warm Up platform: www.contiwarmup.nl
  • Conti Warm Up programma met partnerverenigingen
  • Warm-Up waaierset voor voetbaltrainers en cursisten
  • Branded content items met Voetbal International
  • Warm-Up campagnes op social media
  • Ambassadeurschap Dirk Kuyt. Om ook het grote voetbalpubliek aan te spreken op het belang van een goede warming-up, is Dirk Kuyt als ambassadeur aan het merk verbonden. Dirk heeft zijn hele voetbalcarrière het belang van een goede voorbereiding erkend en is niet voor niets zelden geblesseerd. Bovendien is Dirk als toonbeeld van kracht, discipline, onverzettelijkheid en performance de ideale ambassadeur van Continental  Met behulp van dit ambassadeurschap zijn de volgende stappen reeds gezet en wordt ook het komende jaar de strategie verder door vertaald naar de voetbalvelden. 

 




Continental | FIFA

Uitdaging

Ontwikkel een PR-genieke campagne waardoor de bekendheid van Continental als FIFA sponsor in één klap top of mind is.

Strategie

Continental wil een bijdrage leveren aan het stijgen van de Oranjekoorts in aanloop naar het WK Voetbal 2014. We brengen Nederland letterlijk op de juiste spanning.

Concept

Conti WK Klapper

Middelen & Activaties

Met de Conticabana wilden we de Oranje-fans alvast in Braziliaanse sferen brengen en daarmee de spanning opbouwen richting het WK 2014 met de Conti WK-klapper op de Boulevard van Scheveningen. Een gigantische opblaasbare autoband werd in een reusachtige stellage gehangen. Deze band werd gedurende de week voor het WK langzaam opgeblazen en Nederland kon op een online platform voorspellen wanneer de band uiteindelijk zou klappen. De winnaar won tickets voor de WK-finale. In samenwerking met Radio Veronica, Telegraaf en via de social media kanalen van Continental is de campagne aangejaagd. Onder andere met een dagelijks videojournaal. 

Resultaat

  • Groei sponsorbekendheid van 20% naar 37%
  • 94.886 unieke bezoekers
  • 3.100 geclaimde tijdslots
  • 68.000 video views



Impressies