Vorige item Volgende item

Herbalife

Website: www.herbalife.nl Fact: 33% omzetgroei rond Rode Duivels sponsorship

Herbalife België

Herbalife is een wereldwijd opererend voedingsbedrijf. Sinds 1980 verbetert Herbalife het leven van vele mensen met haar palet aan producten. De voeding-, gewichtsbeheersing-, energie-, sport- en persoonlijke verzorgingsproducten zijn exclusief verkrijgbaar voor en via Onafhankelijke Herbalife Members in meer dan 90 landen. Door het aanbieden van producten van hoge kwaliteit, een-op-een persoonlijke coaching van een Herbalife Member en een community die klanten inspireert tot een gezond en actief leven, hoopt zij het leven van mensen te verbeteren. Triple Double is de vaste sportmarketingpartner voor Herbalife in België en Nederland.

Uitdaging

Via welk platform kan Herbalife een grote groep jonge sportminded Belgen bereiken en haar merkwaarden overbrengen?

Strategie

Herbalife positioneren als een jong en sportief merk middels high-level sponsorships en activatie.

Concept

Red Devils Shake.
Voorafgaand aan het WK werd heel België betrokken via een online campagne om hét recept voor de 'Red Devils Shake' samen te stellen. De uiteindelijke shake kende ingrediënten als Scherpte, Bravoure en Passie en ging met de selectie mee naar Brazilië.

Herbalife24Games
Één evenement dat volledig in het teken staat van sport, voeding, vriendschap en uitdaging. Iedereen die een Healthy Active Lifestyle nastreeft kon meedoen op twee niveaus: Fun14 of Level10 Challenge. Herbalife-members daagden klanten uit voor een sportief trainingsprogramma met het evenement als hoogtepunt en afsluiter.

Middelen & Activaties

Red Devils Shake

  • Facebook Campagne
  • Hospitalityprogramma met ambassaeur Bob Peeters
  • Online video 
  • Herbalife Nutrition Kits

Herbalife24Games

Resultaat

Red Devils Shake

  • Winnaar Belgian Sponsorship Award
  • Het aantal Belgische fans op de Herbalife Facebookpagina is verhoogd met ruim 6.000 personen (+90%).
  • Het totaal aan interacties (likes/comments/shares) is uitgekomen op 6.466. Dit cijfer overtrof de doelstelling met liefst 29,3%, door de relevante content, de campagneopzet via Facebook, het actiemechanisme en de aantrekkingskracht van het geheel.
  • Van de 2.000 Nutrition Kits zijn er 1.700 in de voorverkoop verkocht. De overige 300 zijn binnen twee dagen na livegang van verkoop ook verkocht.
  • Er is een omzetgroei van 33% gerealiseerd in de contractperiode van het sponsorship met de Rode Duivels rondom Herbalife-producten in België. Ten opzichte van dezelfde periode van 2010 t/m 2012.

Herbalife24Games

  • 1100 deelnemers
  • Video views (zonder advertising): 64.105
  • Likes, shares & reacties: 6.611, 553, 3.756 + 254.538 bereik

Herbalife Nederland

Herbalife is een wereldwijd opererend voedingsbedrijf. Sinds 1980 verbetert Herbalife het leven van vele mensen met haar palet aan producten. De voeding-, gewichtsbeheersing-, energie-, sport- en persoonlijke verzorgingsproducten zijn exclusief verkrijgbaar voor en via Onafhankelijke Herbalife Members in meer dan 90 landen. Door het aanbieden van producten van hoge kwaliteit, een-op-een persoonlijke coaching van een Herbalife Member en een community die klanten inspireert tot een gezond en actief leven, hoopt zij het leven van mensen te verbeteren. Triple Double is de vaste sportmarketingpartner voor Herbalife in België en Nederland.

Uitdaging

Via welk platform kan Herbalife een grote groep jonge sportminded Nederlanders bereiken en haar merkwaarden overbrengen.

Strategie

Herbalife positioneren als een jong en sportief merk middels high-level sponsorships en activatie.

Concept

Coach 4 Everybody 
Iedere Herbalife-member is niet enkel een verkooppunt van producten, ze zijn coaches! Een coach voor iedereen en ieder lichaam, ongeacht je doel of betrokkenheid. Op basis van jouw lichaam geven ze passend advies voor een Healthy Active Lifestyle en worden daarin ondersteund door de succesvolle coach Jacco Verhaeren. Middels een educatief online platform verdienden members hun ‘coach-papieren’ en een eigen gepersonaliseerde webpagina.

Nutrition partner Ajax & PSV
Partnerships met twee van de top-3 voetbalclubs in Nederland voor een optimale spreiding en het merkverhaal op een authentieke wijze overbrengen in de rol als Nutrition Partner. De partnerships zijn gesloten op basis van productgebruik en stimuleren een optimale prestatie.

Middelen & Activaties

Coach 4 Everybody

  • Campagne kick-off met Jacco Verhaeren
  • Masterclasses met Jacco Verhaeren
  • Online videoserie met tips en tricks

Nutrition partner

  • Open Dag consumenten activaties
  • Social media campagnes
  • Consumenten clinics

Resultaat

Coach 4 Everybody

  • Ruim 1.100 afgeronde e-learning modules en persoonlijke websites.
  • Sterk verhoogde company pride en zelfbeeld.

Impressies