Vorige item Volgende item

Copaco

Website: www.copadellsport.nl Fact: Copaco haalt salestargets met incentive-programma

Triple Double ontwikkelde het concept Copa Dell Sport, een B2B incentive-programma voor klanten van Copaco en Dell. Op basis van gerealiseerde omzet sparen de deelnemers voor unieke sport experiences. Denk aan een Amerikaanse ijshockeybeleving, een trip naar Roland Garros met Jacco Eltingh, een bijzondere clinic voor de kinderen bij Ajax en PSV of een voetbalreis naar Newcastle United, inclusief diner met Siem de Jong.

Uitdaging

Bedenk een concept voor Copaco waarmee de distribiteur meer sales kan genereren onder de resellers gericht op Dell-producten.

Strategie

We ontwikkelden een incentive-programma, waarmee resellers maandelijks kunnen sparen voor een unieke sport-experience, op basis van gerealiseerde Dell omzet. Elke sportbeleving wordt getoetst aan de hand van een zestal bouwstenen, waaronder een bijzondere uitnodiging, een unieke kijkje achter de schermen, een (oud-)sporter als host en excellence in de uitvoering.


Copaco / Microsoft

Triple Double ontwikkelde voor Copaco en Microsoft een incentiveprogramma voor zowel het salesteam van Copaco (intern) als de reseller (extern). Met dit programma konden klanten zelf sparen voor prijzen; van volledig gebrande tafelvoetbaltafels tot voetbalreizen naar het buitenland. Daarnaast konden er intern ook punten verdiend worden voor incentives, met als doel om het salesteam te ondersteunen binnen de Microsoft-vraagstukken.

Uitdaging

Op welke wijze kunnen Microsoft en Copaco, met behulp van een sport incentiveprogramma, het salesteam ondersteunen teneinde sales en betrokkenheid te verhogen onder de klanten?

Strategie

We ontwikkelen een incentive-programma, waarmee we de elementen fun, kennis en sales met elkaar combineren om een hoge betrokkenheid te genereren onder de deelnemers (intern en extern). Klanten nemen het niet tegen elkaar op, maar worden beloond op basis van het aantal verzamelde punten.

Concept

Office Football.

Middelen & Activaties

  • Kick-off: alle klanten werden persoonlijk opgezocht door het Office Football promotieteam. Tijdens de onverwachte komst, kregen de deelnemers het welkomstpakket (virtuele seizoenkaart en uitleg over het programma) en konden ze de eerste punten letterlijk binnenschieten via de Office Football Game (footgolf variant).
  • Office Football voetbalreizen: klanten die de beste score behaalden, mochten met 10 collega’s in een eigen VIP-bus naar een voetbalwedstrijd in Duitsland.

Resultaat

  • Klanten gaven de prijzen gemiddeld een 8,8.
  • 100% van de klanten zou mee willen doen met een volgend incentive-programma.
  • Het contact met het salesteam werd gewaardeerd met een 8,4.
  • Copaco en Microsoft hebben de salestargets gehaald met behulp van het incentiveprogramma.