Vorig item Volgend item

Essent en schaatsen

Website: www.essent.nl Fact: 200.000 Sven fans & 50.000 Sven pakketten

Uitdaging

Voeg in aanloop naar de Olympische Spelen van Vancouver (2010) een component toe aan de schaatssponsoring van Essent, teneinde salesresultaten (direct) te stimuleren.

Strategie

Nederland via een kortingsactie mee laten profiteren van het olympische succes van Sven Kramer en daarmee op uiterst sympathieke wijze leads genereren voor Essent.

Concept

Svenergy.

Triple Double ontwikkelde voor Essent de Svenergy-campagne met Sven Kramer in de hoofdrol. Hoe meer gouden medailles Sven zou winnen des te meer voordeel op je energie rekening. De mislukte wissel op de 10.000 meter bracht deze campagne onverwachts extra in de spotlights.

Activaties

ATL-campagne met o.a. een TV Commercial, print advertenties, online banners, radiospots, boarding, database mailings.

Resultaten

  • 200.000 Svenfans geregistreerd
  • 7.000 nieuwe contracten afgesloten
  • 50.000 Svenergy-pakketten aangevraagd
  • Svenergy heeft 2,89 miljoen euro PR waarde opgeleverd