Vorige item Volgende item

EY

Website: www.ey.nl Fact: Winnaar SponsorRing 2008

Uitdaging

EY is al sinds 1999 een trouwe partner van NOC*NSF. De sportkoepel sluit aan bij de marktleidersambitie van het bedrijf: het maximale uit je mogelijkheden halen, optimaal presteren en je ambities waarmaken. Of het nu gaat om persoonlijke prestaties, teamprestaties of bedrijfsresultaten. EY (voorheen Ernst & Young) wilde het sponsorship met NOC*NSF rondom Sochi o.a. gebruiken om de bekendheid van haar nieuwe merknaam EY ( sinds 1 juli 2014) te vergroten onder het Nederlands publiek en zakelijke doelgroep. 

Strategie

EY claimt sinds 2008 binnen de sport het domein coaching. Dit domein maakt haarfijn de koppeling naar de corebusiness van EY en de rol die een accountant heeft richting haar zakelijke klanten. De thematische vertaling in campagne is elke Olympische Spelen anders.

Concept

Op weg naar Sochi bracht EY langs de verhaallijn ‘Herken het moment’ de belangrijkste coachmomenten van onze olympische coaches in beeld. Momenten in de afgelopen jaren waarop zij als coach belangrijke beslissingen hebben genomen die cruciaal zijn geweest in de voorbereiding van hun pupillen op de Olympische Spelen. EY maakte op deze manier de link tussen het bedrijfsleven en topsport. De coaches die aan het woord kwamen, spraken over onderwerpen die veel raakvlakken hadden met de business van EY, zoals thema’s als internationalisering, teamprocessen en performance. Alle coachmomenten werden verzameld in de digitale ‘EY Online Coach Room’. Deze Coach Room werd gedurende de Olympische Spelen dadelijks voorzien van nieuwe video’s. 

Middelen & Activaties

De volgende middelen en activaties zijn ingezet rondom de verhaallijn 'Herken het moment':

  • RTL Late Night: Sochi
  • Sponsoring Coolste Baan van Nederland 
  • Social media campagne 
  • Online platform ‘EY Online Coach Room’ 
  • Online Magazine 
  • Medewerkers vitaliteitsprogramma inclusief incentive reis Sochi 
  • Huldiging Olympische coaches 
  • Recruitment merkcampagne Sochi inclusief incentive reis 
  • Overig: 2 zakelijke hospitality reizen

Resultaat

Met de inspanningen zijn de volgende resultaten behaald:

• De campagne heeft geleid tot hogere brand awareness onder de zakelijke doelgroep
• De campagne heeft gezorgd voor een hogere awareness van het sponsorship met NOC*NSF onder de zakelijke doelgroep
• Bijna 500 medewerkers uit België en Nederland schreven zich in via een special website voor een Fitprogramma.
• 80% van de doelgroep is geconfronteerd met het EY-moment in RTL Late Night
• 20% van de doelgroep is geconfronteerd met de EY- radio commercial
• Stijging aantal Twitter volgers met 1.446%