Vorig item Volgend item

Efteling

Website: www.efteling.nl Fact: 33.000 betalende bezoekers via het sponsorship

Uitdaging

Hoe creëren we via sport meer bekendheid dat de Efteling 365 dagen per jaar geopend is?

Strategie

De Efteling is 365 dagen per jaar open en dat kan op een ludieke manier aan heel Nederland kenbaar worden gemaakt via het platform en alle clubs uit de Eredivisie. Immers, omdat er in de winterstop niet gevoetbald wordt, kan heel voetbalminnend Nederland in die periode een bezoek brengen aan de Winter Efteling. De Efteling en de Eredivisie, een sprookjeshuwelijk.

Concept

Sponsor van de Winterstop.

In de winterstop organiseert De Efteling de Eredivisie Dagen, waarbij iedere voetbalclub aanwezig is met mascotte, spelers en en activiteiten, zodat voetbalfans ook in de winterstop kunnen genieten van een dagje weg.

Activaties

  • Eredivisie Paviljoen
  • Clubspecifieke mailing naar sponsors
  • Radiocommercial
  • LED-Boarding
  • Clubspecifieke mailing naar fans
  • Banners Eredivisie Live
  • Banners clubsites

Resultaat

33.000 betalende bezoekers via het sponsorship (omzet 528.000 euro).