Opel Nederland en energiedirect.nl winnen ESA Awards!

28 februari 2019

Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek van Opel Nederland en PSV Energie van energiedirect.nl zijn donderdagavond in Londen bekroond met een ESA Award, de prestigieuze prijs voor Europese sponsorcases. De succesvolle campagne van Opel kwam het beste naar voren in de categorie sportsponsorships met een waarde tussen 1 en 2 miljoen euro, energiedirect.nl won de categorie sportsponsorships met een waarde van meer dan 2 miljoen euro.

PSV Energie
PSV Energie is groene stroom en gas voor een scherp tarief, boordevol PSV-voordeel. Wanneer fans overstappen, ontvangen zij direct een PSV-shirt, altijd 10% korting in de PSV FANstore en maken zij regelmatig kans op unieke PSV-belevingen, zoals recent een barbecue verzorgd door PSV-spelers, als eerste de felbegeerde kersttrui ontvangen, inzet van de officiële spelersbus voor een reis naar keuze en een ontmoeting met de Braziliaanse PSV-icoon Romario.

Pieter Kuijpers, management Triple Double: ”Deze case met PSV Energie is het bewijs dat sponsoring veel meer is dan een naam op het shirt. Het is het wezenlijk onderdeel van de marketingcommunicatiemix en het ultieme bewijs van onze belofte ‘we make sports count’.”

Het Grote Feyenoord DNA-onderzoek
Opel heeft hart voor Feyenoord, net als drie miljoen andere supporters in Nederland. Maar waar komt de clubliefde vandaan? Vaak kunnen supporters dat niet uitleggen. “Dat zit van binnen. Het zit in je bloed, in je DNA”, zijn veelgehoorde antwoorden op die vraag. Presentator en Feyenoord-supporter Sander de Kramer zocht uit of het Feyenoord-gen écht bestaat en nam de proef op de som bij 168 supporters.

Ruud van der Knaap, manager voetbal: “De combinatie Opel en Feyenoord is al jaren een geweldige bron van inspiratie voor opvallende en impactvolle campagne. Het is geweldig om te zien dat de ESA het creatieve concept en het effect van de campagne over Het Feyenoord-DNA beloont met deze Europese hoofdprijs.”