M line lanceert TV commercial met olympisch kampioen Kjeld Nuis

15 oktober 2018

Beddenfabrikant  M line lanceert een nieuwe merkcampagne waarin het de maatschappij oproept het belang van slaap niet langer te onderschatten. Voor topsporters is slaap al langer ‘the next big thing’ na voeding en verantwoorde beweging / training. Kjeld Nuis is door M line gevraagd haar verhaal uit te dragen, te beginnen met een hoofdrol in de nieuwe TV commercial.

Don’t underestimate sleep
M line laat met de nieuwe commercial zien welke rol slaap vervult in het dagelijks leven van topsporter en familiemens Kjeld Nuis. Pieter-Bas Stehmann, algemeen  directeur Dutch Bedding Company, waar M line als merk toe behoort: “Wie je ook bent, wat je ook doet, slaap speelt een cruciale rol in ons leven. Onderzoek laat zien dat ‘we’ dat nog altijd massaal onderschatten. Wij hebben daarom gekozen voor product overstijgende communicatie. We willen mensen bewust maken van het belang van goed slapen.”

Kjeld Nuis
Triple Double sportmarketing ontwikkelde de strategie en het concept achter de commercial. Patrick ter Haar: “Eten, trainen en slapen.. Wij geloven dat slapen ‘the next big thing’ is en willen het op die manier benaderen. We zochten een gedisciplineerd atleet die extreem kritisch is op slaap als voorwaarde voor presteren, maar tegelijkertijd een zachte kant heeft als familieman. Diegene vonden we in Kjeld Nuis.”

Repeat
In de commercial zien we de dagelijkse routine van Kjeld Nuis. Joost Beitler, regisseur: “Eten, trainen en slapen vormen de drie basis ingrediënten voor deze video. Echter, geen van deze ingrediënten leidt individueel tot succes. Het draait om de combinatie, maar vooral de discipline van ‘herhaling’ die zorgt voor progressie. We zien Kjeld dus repeterend bezig, met als resultaat succes op de plekken waar hij succesvol moet zijn; thuis en op het ijs.”