Kinepolis partner FC Utrecht eSports

3 oktober 2018

Bioscoop Kinepolis Jaarbeurs Utrecht is vanaf nu officieel partner van FC Utrecht eSports. Voor de snelgroeiende en innovatieve bioscoopketen betekent het een eerste officiële stap in de dynamische eSportswereld.

Kinepolis beschouwt het partnership met FC Utrecht eSports als een belangrijke bouwsteen voor de toetreding tot de eSportswereld. De bioscoopketen wil eSports steeds meer integreren in haar eigen entertainmentpakket. Een eerste stap daartoe zette Kinepolis onlangs al, toen het de EU Summer Finals van de League of Legends live vertoonde op vier verschillende locaties en bezoekers direct trakteerde op de mogelijkheid de nieuwste spellen te spelen in een heuse game area. Daarop werd bijzonder goed gereageerd. Door nu samen te werken met de eSports-tak van FC Utrecht, kan Kinepolis de eSports-beleving in de bioscoop nog beter op de kaart zetten – en andersom krijgt FC Utrecht toegang tot een modern podium met het beste beeld en geluid voor de diverse eSports-activiteiten van de club.

 “Wij kunnen met onze bioscoop veel meer dan het aanbieden van reguliere filmcontent alleen. Het bieden van de ultieme beleving staat bij ons hoog in het vaandel”, zegt Susan Iping, marketingmanager van Kinepolis. “Wij blijven daarom altijd kijken naar nieuwe mogelijkheden om onze doelgroepen zo goed mogelijk te bedienen. De ontwikkeling van onze Kinepolis eDome bij vertoningen van eSports-evenementen en het partnership met FC Utrecht eSports zijn een perfect voorbeeld van hoe we inspelen op het bieden van een impactvolle ervaring.”

Vanuit Triple Double sportmarketing wordt er ook uitgekeken naar de samenwerking met Kinepolis en FC Utrecht: “We zijn blij dat we dit partnership tot stand hebben kunnen brengen. We zien in FC Utrecht eSports de perfecte oplossing voor de uitdagingen waar Kinepolis voor staat. De club zit stevig verankerd in de lokale maatschappij en het esports domein sluit naadloos aan bij datgene wat Kinepolis nastreeft; het faciliteren van impactvolle ervaringen. We zien uit naar activatie van dit kansrijke partnership,” zegt sportmarketeer Patrick ter Haar