Peugeot lanceert NextGen Lions

9 juli 2018

Peugeot en tennis zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het Franse automerk is partner van het internationale ‘NextGen’ van de ATP,  een talentenprogramma dat er op gericht is om 18 tot 22-jarige toptalenten te promoten tot de nieuwe generatie wereldtoppers. Peugeot Nederland heeft hiervoor met Tallon Griekspoor (20), Botic van de Zandschulp (22), Tim van Rijthoven (20) en Ryan Nijboer (18) de eerste aansprekende ambassadeurs weten te binden. Triple Double is door Peugeot Nederland gevraagd om dit internationale ‘NextGen’ programma te vertalen naar Nederland met zowel een landelijke als regionale aanpak.

NextGen Lions
‘NextGen Lions’ is een volledig nieuw programma waarmee Peugeot Nederland aanstormend tennistalent in Nederland de juiste handvaten biedt om de top te bereiken. Het concept is gebaseerd op het inzicht van de Nederlandse leeuw, welke staat voor trots en kracht. Aanstormend Nederlands talent wordt met dit programma niet alleen op financieel gebied maar ook op mentaal vlak ondersteund. Juist daar is voor jonge tennissers veel winst te behalen. Peugeot Nederland moedigt hen aan om mentaal sterker te worden en te spelen met het hart van een leeuw. Daarmee is ook de metafoor met de Peugeot leeuw natuurlijk uiterst relevant.

Een belangrijke rol bij dit concept is weggelegd voor de Peugeot dealers. Samen met het dealernetwerk zorgt Peugeot Nederland ervoor dat het programma lokaal doorgevoerd wordt.

Ellis Blasé, Manager PR & Sponsoring Peugeot Nederland: “Peugeot is al tientallen jaren verbonden aan de tennissport en is er trots op een uniek sponsorprogramma in Nederland gestart te hebben in nauwe samenwerking met ons dealernetwerk. De komende jaren hopen wij de tennissport samen met onze vier talentvolle spelers een boost te geven. We dragen de tennissport, het verenigingsleven en alle spelers een warm hart toe. Samen met onze communicatiepartner Triple Double hebben we een krachtig communicatieplan opgesteld; NextGen Lions. Dit wordt de komende maanden verder uitgerold. We kijken uit naar een fijne samenwerking!”

Het NextGen Lions programma wordt crossmediaal doorvertaald. Op deze manier is het niet alleen zichtbaar bij diverse Futures & Challengers maar ook in de Peugeot showroom. Bovendien zijn de verrichtingen van de NextGen Lions te volgen via de social media kanalen van Peugeot Nederland en de dealers.

 

De leeuw is los! Peugeot omarmt nieuwe generatie Nederlands tennistalent met de ontwikkeling van het NextGen Lions programma. Klik op link in bio voor meer informatie.

Een bericht gedeeld door Peugeot Nederland (@peugeot_nl) op 6 Jul 2018 om 6:51 (PDT)