Continental activeert partnership Tour de France

5 juli 2018

Vanaf de aankomende editie is Continental official partner van de Tour de France. De overeenkomst heeft een looptijd van 5 jaar waarbij een aantal World Tour teams en alle officiële voertuigen in de Tourkaravaan gaan rijden op banden van Continental.

Van voetbal naar wielrennen

Tot 2018 was Continental jarenlang zowel internationaal als nationaal actief als voetbalsponsor. Het bedrijf was sponsor van de FIFA, UEFA en in Nederland als official supplier verbonden aan de KNVB. Triple Double begeleidt Continental al vanaf 2010 met het activeren van deze partnerships. Hoogtepunten waren de ‘we like Oranje’ campagne tijdens het EK 2012, de ‘Conticabana’ tijdens het WK 2014, de fan make-over tijdens WEURO 2017 en de campagnes met Dirk Kuyt en de KNVB.

Continental verlegde onlangs haar focus binnen de sponsorstrategie van voetbal naar wielrennen. Met de Tour de France verbindt het bandenmerk zich aan de grootste wielerkoers ter wereld en zet het thema veiligheid centraal. Dit internationale partnership geeft Continental ook de mogelijkheid om op nationaal niveau te activeren.

De beste grip is begrip

“Met de campagne ‘de beste grip is begrip’ maakt Continental in Nederland gebruik van het Tour de France-partnership. Ons inzicht op het thema veiligheid in Nederland is de toenemende mate van onbegrip tussen weggebruikers onderling. Deze campagne is een aftrap van een brede oproep naar Nederland om in het verkeer meer rekening met elkaar te houden en begrip voor elkaar te tonen”, aldus Mathijs Nijkamp, senior sportmarketeer bij Triple Double.