Opel, Feyenoord, Philips en PSV komen op voor de Hartstichting

22 februari 2018

Voorafgaand aan de wedstrijd Feyenoord – PSV vragen Opel, Feyenoord, Philips en PSV op een bijzondere manier aandacht voor de Hartstichting. Op het moment dat de spelers zondag het veld betreden, zullen zij allemaal een AED (Automatische Externe Defibrillator) dragen. Spelers, clubs en sponsors willen hiermee aandacht vestigen op het belang van meer geregistreerde en openbaar toegankelijke AED's in heel Nederland. Op dit moment zijn er nog te weinig geregistreerde en openbaar toegankelijke AED’s. Met meer AED’s wordt de overlevingskans bij een hartstilstand aanzienlijk vergroot.

Landelijk netwerk van burgerhulpverleners
Nadat we recent een andere belangrijke basis hebben gelegd - namelijk het opbouwen van een landelijk netwerk van burgerhulpverleners in samenwerking met onder meer Opel, Feyenoord en Philips - wordt met deze campagne een volgende belangrijke stap gezet in het 'hartveilig' maken van Nederland.

Verbindende factor
Ruud van der Knaap, manager voetbal bij Triple Double, is verheugd: 'Het is prachtig te zien hoe al deze partijen samenwerken om Nederland weer een stapje verder te brengen. En wat is er mooier dan dat de sport hierin de verbindende factor is?'