Nationale-Nederlanden en Essent winnaar SponsorRing!

30 november 2017

Twee klanten van Triple Double zijn donderdagavond tijdens het SponsorRing Gala bekroond met een SponsorRing in de categorie sport. Nationale-Nederlanden sleepte met de Hardloopsupporter een zilveren SponsorRing in de wacht. Essent veroverde een bronzen SponsorRing met Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen. De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland.

De Hardloopsupporter

Nationale-Nederlanden is ‘supporter van alle hardlopers’. Als sponsor binnen het hardloopdomein wil de financiële dienstverlener lopers helpen bij het bereiken van hun sportieve doelen. Ook tijdens de NN Marathon Rotterdam, met het Nationale-Nederlanden Pacing Team, het Juichmoment én de Hardloopsupporter. Met dit laatste initiatief verraste Nationale-Nederlanden deelnemers aan de NN Marathon Rotterdam bij het 34 kilometerpunt, het zwaarste gedeelte van het parcours. Op vier grote LED-schermen langs het parcours kregen zij persoonlijke aanmoedingsvideo’s van familie, vrienden en collega’s te zien. 

 

 

Alessio Tilocca, Brand & Sponsoring manager bij Nationale-Nederlanden: “We zijn ontzettend blij met het winnen van deze zilveren SponsorRing. Met de Hardloopsupporter hielpen we lopers op een innovatieve én unieke manier bij het bereiken van hun sportieve doel tijdens de NN Marathon Rotterdam. Dat we daarin meer dan geslaagd zijn, werd eerder al bevestigd door de vele emotionele en positieve reacties op locatie bij de schermen én op social media. Het winnen van een SponsorRing met onze case is een mooie blijk van waardering uit het vak.”

Ook Pieter Kuijpers, lid van het management team van Triple Double, is verheugd met deze toonaangevende award: “In aanloop naar de NN Marathon Rotterdam hebben de verschillende disciplines binnen ons bureau intensief samengewerkt met Nationale-Nederlanden en Golazo om de Hardloopsupporter te realiseren. Met elkaar hebben we een bijzondere activatie neergezet, waarmee Nationale-Nederlanden haar ‘supporter van alle hardlopers’ claim op een relevante manier laadt. Deze SponsorRing is een prachtige bijkomstigheid. Wij kijken alweer met veel plezier uit naar de volgende NN Marathon Rotterdam!”

Een nachtje slapen in het stadion van FC Groningen

Vanuit de merkbelofte van Essent “Helemaal thuis” en de centrale sponsorthematiek “Thuis bij FC Groningen” toverde Essent samen met vtwonen een skybox in het FC Groningen stadion om tot comfortabele woon- en slaapkamer. Oud FC Groningen speler en stijlicoon Evgeniy Levchenko kwam samen met zijn partner Victoria Koblenko proefslapen, waarna uit- of thuissupporters een nachtje in het stadion van FC Groningen konden winnen via Airbnb. De winnares en haar gezin werden door FC Groningen welkom geheten, kregen een bijzonder kijkje achter de schermen, sliepen in de omgetoverde skybox en volgden live de topwedstrijd FC Groningen – Ajax in hun eigen skybox. 

 

 

Dennis Lith, verantwoordelijk voor sponsoring bij Essent: “We zijn enorm trots op deze bronzen SponsorRing. Met deze activatie hebben we op een bijzondere manier voetbalsupporters de kans gegeven te overnachten op een unieke locatie; het stadion van FC Groningen. Onze partner vtwonen heeft de skybox tot een echt thuis omgetoverd, waardoor we met recht kunnen zeggen ‘Helemaal thuis bij FC Groningen’. Met deze campagne hebben we het sponsorschap van FC Groningen op een mooie wijze afgesloten. Deze SponsorRing voelt dan ook als kers op de taart’.

Mathijs Nijkamp, senior sportmarketeer bij Triple Double, over het winnen van de bronzen SponsorRing: “Samen met vtwonen en FC Groningen hebben we een bijzondere activatie neergezet, waarmee Essent haar claim ‘een comfortabel thuis voor iedereen’ op een relevante manier laadt. Het is gelukt om Essents merkbelofte ‘helemaal thuis’ te laden middels de sponsorthematiek ‘Thuis bij FC Groningen’. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 57% van de FC Groningen supporters vindt dat Essent een bijdrage heeft geleverd aan het thuisgevoel bij FC Groningen. Trots op een hele effectieve campagne met slimme samenwerkingsverbanden met vtwonen en Airbnb.”