Intersport profiteert van succes Oranje Leeuwinnen

8 augustus 2017

12 september 2016, de KNVB brengt naar buiten dat het met Intersport een nieuwe KNVB-partner heeft. Naast ING en Nike heeft ook Intersport het lef om zich aan het vrouwenvoetbal te verbinden. Intersport is daarmee de eerste in de historie van de KNVB die zich alleen aan het vrouwenvoetbal verbindt, maar vast en zeker niet de laatste.
 
Intersport brengt ‘Sport to the people’ en ziet het vrouwenvoetbal als ideaal middel daarvoor. De vrouwen van het Nederlands elftal zijn niet alleen enorm benaderbaar, ze hebben ook een grote community achter zich. Een community die hier zelf nog niet bewust van was. Want zij kenden geen Oranjekoorts, geen Oranje Leeuwinnen en geen lotgenoten. Wel stonden ze met ongeveer 153.000 – and still counting – elke week op de velden te voetballen. Tel daarbij een aankomend EK in eigen land op en je hebt kans op een succesformule die zijn weerga niet kent.
 

Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten, maar niet alleen in het voetbal geldt ‘niet geschoten is altijd mis’. Intersport had dus net als ING en Nike het lef om in te stappen en was van plan om de hardst groeiende sport van Nederland stevig te omarmen. In lijn met hun strategie ‘sport to the people’ wilde Intersport het vrouwenvoetbal echt naar de mensen brengen en alle voetballende meisjes de kans geven om hun handen in de lucht te steken voor het vrouwenvoetbal.

Deze aanpak werd al direct vanaf de lancering zichtbaar, maar de echte activatie volgde in aanloop naar het EK. Intersport ontwikkelde speciale haarbandjes om voetbalmeisjes de kans te geven hun trots op de Oranje Leeuwinnen te uiten en direct in contact te staan met de rest van de community. Een succes, want  alle 10.000 stuks zijn gedurende het EK opgehaald bij de 80 verschillende Intersport-filialen in Nederland. 

Verder organiseerde Intersport clinics, inspireerde het jonge voetbalmeisjes en gaf het een jaar lang tickets weg voor alle wedstrijden van de Oranje Leeuwinnen. Gezien het enthousiasme op social media en het aantal aanmeldingen, kunnen we concluderen dat deze acties massaal werden omarmd door de doelgroep.

Voor alle betrokkenen is het EK een enorm succes gebleken en het is mooi om te zien dat hiermee het lef van de vrouwenvoetbal partners is beloond. Het Europees Kampioenschap is daarbovenop natuurlijk de allermooiste kers op de taart. Voor het team, de KNVB, alle voetbalmeisjes en vooral ook gewoon voor alle voetbalfans in Nederland. Op naar het WK in 2019!