#OnsEK. Wij zijn er klaar voor.

16 juli 2017

Het EK Vrouwenvoetbal staat voor de deur. De OranjeLeeuwinnen en hun supporters staan te popelen. Laat WEURO2017 maar beginnen, want ook onze klanten zijn klaargestoomd.  

1. KNVB

Doel: De bekendheid van de OranjeLeeuwinnen vergroten en de betrokkenheid bij de speelsters vergroten.

Een positieve campagne van meiden- en vrouwenvoetbal, zodat nóg meer meiden voetbal als sport gaan beoefenen. Het startschot voor de campagne was succesvol en de aanloop naar het EK werd vervolgens benut om de meiden beter te leren kennen en via verschillende content rubrieken de fans dichterbij de speelsters te brengen. Omdat de nadruk ligt op online en social media zorgt #OnsEK voor de oranje draad in de campagne.

2. Intersport

Doel: Brand awareness en traffic naar de Intersport winkels.

Intersport is sinds september 2016 partner van KNVB vrouwenvoetbal met als doel het vrouwenvoetbal meer naar de mensen te brengen. Intersport heeft het partnership met de KNVB op diverse manieren geactiveerd. Zij hebben een meidenvoetbaldag georganiseerd met OranjeLeeuwinnen en grijpen het EK aan om meisjes de kans te geven om hun trots voor het vrouwenvoetbal te uiten. Zij kunnen allemaal een gratis ‘powerbandje’ ophalen in de Intersport winkels, waar WEURO bovendien volop gepromoot wordt.

3. Continental

Doel: Het laden van de merkbelofte 'goed voorbereid op weg' via WEURO2017.

Continental is niet alleen partner van de KNVB, maar ook van de UEFA en WEURO2017. Voor het eerst in de geschiedenis wordt het EK Vrouwenvoetbal in Nederland gehouden en kunnen duizenden Oranjefans zich opmaken om naar het stadion te gaan. Continental helpt deze fans een handje door ze goed voorbereid op weg te laten gaan met de Oranje Fan Make-over.

4. Johan Cruyff Foundation

Doel: Boekpresentatie ‘Meidenvoetbal in 14 verhalen'.

Op de Cruyff Courts ziet de Johan Cruyff Foundation al jaren een ondervertegenwoordiging van meisjes. Met het boek ‘Meidenvoetbal in 14 verhalen’ wil de Johan Cruyff Foundation daar iets aan doen. In Stadion Galgenwaard, waar de openingswedstrijd van het EK wordt gespeeld, werd het boek officieel gelanceerd. Ambassadrice Merel van Dongen, voetbalster van Ajax en het Nederlands Elftal, overhandigde het eerste exemplaar aan Mariken Leurs, plaatsvervangend directeur Sport bij het Ministerie van VWS.

5. M line

Doel: De specialistische claim van het merk vergroten door samenwerking met topsport.

M line heeft reeds jaren bewezen de topsport optimaal te kunnen bedienen. Na een samenwerking met NOC*NSF, Team LottoNLJumbo en diverse sportbonden heeft zij een overeenkomst gesloten met de innovatieve KNVB Campus. De OranjeLeeuwinnen genieten als eerste van het slaapcomfort in het spelershotel tijdens EK. Om ze ook nog expliciet succes te wensen heeft M line op elk bed een kussen gelegd met de relevante en inspirerende tekst; “Go to bed with a dream, wake up with a purpose.”

Met diverse klanten zijn we de afgelopen maanden bezig geweest met activaties in het vrouwenvoetbal. Van een boeklancering, tot een voetbalclinic en van videoproducties tot fanactivaties tot social contentstrategieën. Kortom, vrouwenvoetbal is hot!