Jupiler League lanceert merkcommercial

31 maart 2017

De Jupiler League lanceert vandaag haar eerste merkcommercial. Onder de noemer ‘waar mannen opstaan’ moet de competitie steviger gepositioneerd worden als plek waar talenten zich aandienen en volwassen worden. In de commercial kruipt de kijker voor even in de huid van Joey Veerman (FC Volendam), Tom Boere (FC Oss) en Bradley de Nooijer (FC Dordrecht), die door hard te werken en zichzelf tegen te komen, grote voetballers worden in de Jupiler League.

Waar mannen opstaan
In 2016 ontwikkelde de Jupiler League in samenwerking met Triple Double een nieuwe merkpositionering en bijbehorende rationale. Met de toetreding van de ‘jong’ teams (o.a. Ajax en PSV) is de gemiddelde leeftijd van spelers omlaag gegaan en de ontwikkelingsfunctie van de competitie duidelijker dan ooit. Bovendien heeft de competitie bewezen voor andere voetballers een uitstekend vangnet te zijn. Deze inzichten en de aanwezigheid van de ‘mannelijke' titelsponsor Jupiler opgeteld, resulteren in de pay-off ‘waar mannen opstaan’.

Marc Boele, algemeen directeur van de Coöperatie Eerste Divisie, licht de productie toe: “De Jupiler League is een essentiële schakel in de Nederlandse voetbalpiramide. We zijn de hoop voor topamateurs en het podium voor talenten om zich te presenteren aan clubs uit de Eredivisie én andere internationale topcompetities. Voor de ene speler zijn wij een vangnet, omdat het even iets minder ging, voor de ander de entree naar betaald voetbal. Steeds vaker blijkt dat we een uitstekende competitie zijn voor spelers die zich ontwikkelen of hervinden. De mannen onderscheiden zich bij ons van de jongens”.


Patrick ter Haar, sportmarketeer Triple Double: ‘Met veel enthousiasme hebben we samen met hoofdsponsor Jupiler, de Jupiler League en filmproductiebedrijf In Case Of Fire aan deze commercial gewerkt. De productie heeft een dynamisch en unieke uitstraling gekregen. Het bijzondere perspectief zorgt ervoor dat de kijker in de huid kruipt van de drie talenten en meegezogen wordt in hun wereld. Onze opdrachtgevers hebben lef getoond met deze productie en tegelijkertijd laten zien hoe toegankelijk ze is, door letterlijk de (kleed)kamerdeuren voor ons te openen.'

De commercial wordt vrijdag 31 maart voor het eerst uitgezonden via de kanalen van o.a. FOX Sports, SBS, TMG en Veronica.