Intersport nieuwe KNVB-partner vrouwenvoetbal

12 september 2016

Vrouwenvoetbal is de snelst groeiende sport in Nederland en om de groei de komende jaren te versnellen, slaan Intersport en de KNVB de handen ineen. Een mijlpaal voor de KNVB en het vrouwenvoetbal, want Intersport is de eerste partner die exclusief het domein vrouwenvoetbal sponsort.

Vandaag werd de samenwerking tussen beide partijen gelanceerd in het bijzijn van het Nederlands vrouwenelftal. Op de trainingslocatie van de Oranje Leeuwinnen kwamen Intersport en de KNVB samen om het contract te ondertekenen. De KNVB en Intersport gaan de samenwerking aan tot en met het WK in 2019, waarbij het belangrijkste doel is om het vrouwenvoetbal in Nederland gezamenlijk naar een hoger niveau te tillen. Jan Willem Juffer, directeur Intersport: “Samen met de KNVB willen wij vrouwenvoetbal in Nederland meer naar de mensen brengen. Het vrouwenvoetbal spreekt ons aan en we streven ernaar om de snelste groeiende sport van Nederland een verdere impuls te geven.”

Als eerste bewijsvoering en als aftrap van de samenwerking delen de Oranje Leeuwinnen vanmiddag honderd ballen uit op Schiphol aan jonge voetballiefhebbers. Het Nederlands team vertrekt vanuit daar naar Amerika voor een oefenwedstrijd tegen de regerend Wereldkampioen. Dit ter voorbereiding op het EK Vrouwenvoetbal dat volgend jaar in Nederland wordt gespeeld.

Michel van Grunsven, partner Triple Double: “Het vrouwenvoetbal in Nederland is in ontwikkeling. Niet alleen in kwantiteit, maar ook in kwaliteit. Denk alleen al aan Onder 19 dat in 2014 Europees Kampioen werd, of aan FC Twente dat vorig jaar Bayern München versloeg in de Champions League. Dat Intersport nu instapt is opnieuw een mooie stap voor deze sport en hopelijk ook een signaal richting andere partijen om het vrouwenvoetbal te omarmen.”