INTERSPORT start campagne ‘Balls for Brazil’

4 augustus 2016

Vanaf vandaag lanceert INTERSPORT het initiatief ‘Balls for Brazil’. Net als tijdens het WK Voetbal in 2014 roept de sportspeciaalzaak Nederland op oude voetballen massaal in te leveren bij een van de dichtstbijzijnde vestigingen. Voor elke ingeleverde bal doneert INTERSPORT 1 euro aan het vrouwenvoetbal in Brazilië, het land waar voetbal wordt gezien als een religie. In ruil voor de ingeleverde bal ontvangt men een kortingsvoucher van 5 euro op het assortiment van INTERSPORT.

Sport to the People
“Sport is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Zeker niet voor veel jonge meiden in Brazilië. Drugssmokkel, wapens en criminaliteit zijn voor de Braziliaanse meisjes op jonge leeftijd vaak een enige optie. Met meer aandacht en mogelijkheden voor sport kunnen zij zich onttrekken en beter ontwikkelen voor een bestendige toekomst. INTERSPORT’s merkboodschap ‘Sport to the People’ drukt eenvoudig en emotioneel de essentie van ons merk uit. De actie ‘Balls for Brazil’ sluit daarmee naadloos aan op hetgeen waar wij bij INTERSPORT voor staat,” aldus Directeur Jan Willem Juffer.


Landelijke TV commercial & lokale uitrol
De campagne wordt gelanceerd met een TV commercial die vanaf 4 augustus te zien is in het reclameblok van de STER. Daarnaast wordt de actie ook via de social media kanalen en het eigen magazine van INTERSPORT aangejaagd, welke 6 keer per jaar onder 1.2 miljoen huishoudens wordt verspreid. Tot slot is er ook een lokale PR-campagne opgezet, waarbij de verschillende INTERSPORT-ondernemers via huis-aan-huisbladen consumenten oproepen om hun ballen in te leveren bij de lokale INTERSPORT-winkel.

Samenwerking
De actie sluit perfect aan op datgene wat INTERSPORT wil bewerkstelligen, namelijk het brengen van sport naar de mensen. Iedereen is gemaakt om te sporten, maar niet iedereen heeft daar de middelen toe. Via deze actie wil INTERSPORT daar een steentje aan bijdragen en wij zijn enorm verheugd om hier samen met hen weer een succes van te maken!” aldus Gershom Mulder van Triple Double.

Deze campagne is opgezet in samenwerking Stichting Favele Streets, social enterprise More2win en communicatie- & PR bureau BijlPR. Meer informatie is te vinden op www.intersport.nl/ballsforbrazil