Nieuwe geschiedenis schrijven

21 april 2016

Zojuist is bekendgemaakt dat energiedirect.nl de nieuwe hoofdsponsor van PSV is (zie hier het officiële persbericht). Een bijzondere en historische overeenkomst; na 34 jaar Philips speelt PSV met een andere naam op de borst! "We hebben de relatie en het daaruit voortkomende 'huwelijk' mede geïnitieerd en begeleid. Een partnership van deze impact en omvang komt natuurlijk niet elk jaar voorbij en is een hoogtepunt in het bestaan van ons bureau”, aldus partner Michel van Grunsven. 


Vanuit het vak beschouwd, kan eveneens gesproken worden van een mijlpaal. Vanwege de historie en het nieuwe shirt dat even wennen zal zijn voor alle PSV-fans en Nederlandse voetballiefhebbers. Diezelfde fans krijgen echter steeds meer waardering voor organisaties die hun kant kiezen. Het maakt nauwelijks uit of dat luxe high-end merken zijn of (nog) minder bekende merken die vanuit efficiency en een aantrekkelijk business concept de consument dienen. Van Grunsven: "De trend is dat de invulling van sportieve partnerships steeds zakelijker wordt, maar de aantrekkingskracht van sportsponsoring in het algemeen en shirtsponsoring in het bijzonder voor het bedrijfsleven uniek blijft.
Energiedirect.nl zal het hoofdsponsorschap op een sympathiek ondernemende wijze gaan invullen. Een wijze die aansluit op de ondernemingsvisie van PSV. De ontwikkelde businesscase is zonder meer een blauwdruk voor veel toekomstige sponsordeals. Kortom, PSV en energiedirect.nl passen anno nu uitstekend bij elkaar! Wij kijken er naar uit om samen met hen vanaf 1 juli nieuwe geschiedenis te schrijven.”