Dankzij Unibet & KRC Genk wordt Blue Monday voor altijd een feestdag

19 januari 2015

Vandaag, maandag 19 januari, was het “Blue Monday”: wetenschappelijk bewezen de meest deprimerende dag van het jaar. KRC Genk en sponsor Unibet veranderden deze dag voor 6 fans van KRC Genk echter in een onvergetelijke ervaring. 

Blue Monday
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat op de derde maandag van januari de meeste mensen zich treurig, neerslachtig en weemoedig voelen. De goede voornemens laat men een beetje varen, de eerste rekeningen stromen binnen en de eerstvolgende vakantie laat nog lang op zich wachten. Samen met Unibet kwamen we op het idee om deze deprimerende dag om te toveren tot een speciale dag voor de supporters van KRC Genk.

Feestdag voor fans
Vanaf klokslag 12u00 op maandag 12 januari hadden de fans precies 100 uren de tijd om een origineel verzoek in te dienen. Binnen de kortste keren stroomden honderden verzoeken binnen. Van een dagje shoppen met de spelers tot gewoon een wedstrijdje FIFA spelen. Van “kom je mijn ramen lappen?” tot zelfs het verstoren van examens door een flashmob.

De winnaars
Uit alle inzendingen koos een vakkundige jury de winnaars op basis van creativiteit van het verzoek en de bijbehorende motivatie. Voor de volgende fans werd de KCR Genk Blue Monday een onvergetelijke dag: Mieke Jeunen (hulp bij Franse les), Melissa Donne (hulp in kleuterklas), Sofie Geusens (hulp op boerderij), Hilde Vanspauwen (koken voor studenten), Frauke Jansen (samen rolstoeldansen) en Henny Lemmens (mountainbike wassen). In de loop van de namiddag ontvingen al deze supporters de spelers om hun verzoek in te willigen.

KRC Genk Blue Monday wordt een jaarlijks gebeuren
“De massale inzendingen, de overgelukkige supporters wanneer ze het nieuws vernamen, de schitterende ontvangsten ter plaatse en lachende gezichten tijdens de activiteiten hebben ons ondertussen overtuigd om er een jaarlijks terugkerend gebeuren van te maken.”, zegt Davy Vanhaen, Communicatie & Community Manager KRC Genk. “Vanaf nu is de Blue Monday officieel een feestdag voor onze supporters.”

Wij hebben deze Unibet-activatie van A tot Z begeleid; van het bedenken van de actie tot de daadwerkelijke uitvoering. De actie trok een enorme media-aandacht in alle landelijke (voetbal)media, duizenden Genk-fans werden bereikt en zonder twijfel is KRC Genk een nieuwe traditie rijker.