Sport & Muziek; een unieke samenwerking

28 november 2014

De topturners Epke Zonderland, Bart Deurloo en Casimir Schmidt spelen de hoofdrol in de nieuwe videoclip ‘War’ van Kensington. Dat is vanochtend door Giel Beelen bekendgemaakt op 3FM. Het doel van deze samenwerking is om Nederland, maar ook het bedrijfsleven, op een andere manier naar het turnen te laten kijken en daarmee fans/sponsors aan zich te binden.

Giel Beelen is de drijvende kracht achter deze samenwerking en zinspeelde een tijd geleden al in een interview met Epke Zonderland om iets met muziek te doen. Muziek is namelijk een gezamenlijke passie en drijfveer van de in totaal dertien mannenturners die zich voor het eerst in de historie als team willen kwalificeren voor de Olympische Spelen.

“Via Giel is het contact gelegd met Kensington, maar al langere tijd hadden wij de wens om iets met rockmuziek te doen. Als je die gasten bij elkaar ziet dan lijkt het ook echt een rockband. Stoere mannen met spierballen en een goede kop. Hiermee laten we zien dat turnen een sport is voor jongens met lef en klaar is voor de volgende generatie turners”, zegt Dagmar van Stiphout, manager marketing & communicatie bij de KNGU.

Met een hoofdrol in deze videoclip, die gaat over broederschap, onvoorwaardelijkheid, zelfbeheersing, passie en lef, leert Nederland het turnen op een unieke manier kennen en geven de turners uiting aan hoe zij teamgevoel beleven. Maar bovenal opent dit ook deuren, die voorheen altijd voor de KNGU gesloten bleven; merken staan te springen om op een andere manier met de sport samen te werken en willen tegenwoordig ook vooral uitgedaagd worden.

Triple Double & KNGU

Norberth Korsmit, partner bij Triple Double: “Als insider in de sport durf ik te stellen dat vrijwel niemand in Nederland weet dat we aan de vooravond staan van een ware turnrevolutie. Turnen is geen sport meer voor meisjes of mietjes. Er komt een nieuwe generatie turners aan. Niet alleen een grote teling freerunners – die óók onderdeel zijn van de gymnastiekfamilie – maar vooral een lichting mannelijke topsporters; zelfbewuste baasjes met lef, een eigen stijl en dito uitstraling.”

Als strategisch marketingpartner van de KNGU hebben wij samen met hen aan de basis gestaan van het concept ‘Let’s Rock in Rio’; dat als marketingparaplu dient voor het heren turnteam op weg naar de Olympische Spelen in 2016. De samenwerking met Kensington maakt hier deel van uit en is het startschot van de campagne. Let’s Rock in Rio!

Ga naar www.letsrockinrio.nl voor exclusief beeldmateriaal.