De druk op darters stijgt tijdens de Unibet Masters of Darts

3 november 2014

In het weekend van 1 en 2 november vond in het Schotse Edinburgh de Unibet Masters of Darts plaats. Dit prestigieuze dartstoernooi, waarin de zestien beste darters van de wereld in actie kwamen, werd voor de tweede keer georganiseerd en werd gewonnen door de Engelsman James Wade. Het was de eerste keer dat Unibet als titelsponsor aan het toernooi verbonden was.

Met de introductie van de Unibet 180 Challenge kende de Unibet Masters of Darts ook op activatiegebied een primeur. De 180 Challenge daagt de darters uit het beste uit zichzelf te halen. Het aanwezige publiek kan namelijk rekenen op een prijzenregen wanneer het de darters lukt om tijdens de wedstrijd 7 of meer 180’ers te gooien.

Door middel van de promovideo, (online) nieuwsberichten en inzet van social media werd in de dagen voorafgaand aan het tweedaagse toernooi ruchtbaarheid gegeven aan de 180 Challenge. De unieke activatie werd dan ook met veel enthousiasme ontvangen door het Schotse publiek.



“Hier in Schotland heb ik het weer aan den lijven mogen ondervinden, darts is een unieke en knotsgekke sport”, vertelt sportmarketeer Pieter Kuijpers. “De PDC (Professional Darts Corporation) heeft de laatste jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt en kan met recht zeggen dat het een unieke propositie kan bieden aan haar partners. De beleving rondom het event is ongekend en doordat dit ook uitstekend in beeld wordt gebracht is het ook in de Nederlandse huiskamers voelbaar.”

Triple Double initieerde het contact tussen Unibet UK en toernooiorganisatie PDC en speelde een belangrijke rol in de totstandkoming van de uiteindelijke samenwerking. We ontwikkelden daarnaast de 180 Challenge om het partnership te activeren richting de fans en vervulden ter ondersteuning van de verdere toernooiorganisatie een coördinerende rol.