Balls for Brasil levert 7.289 euro op voor goede doel

16 juli 2014

Hoevelaken, 16 juli 2014 – De WK-actie Balls for Brasil van INTERSPORT heeft €7.289,- opgeleverd voor het goede doel. In samenwerking met de voetbalbroers Siem en Luuk de Jong en hun initiatief ‘De Jongsters’ heeft de retailketen alle kinderen in Nederland opgeroepen om hun oude voetballen gedurende het WK bij de winkels in te leveren. Voor elke ingeleverde (voet)bal doneert INTERSPORT 1 euro aan More2Win, een organisatie die door middel van lokale sportprojecten kinderen in de favelas een betere toekomst wil bieden.

“Fantastisch,” reageert directeur Jan Willem Juffer, “in de eerste plaats voor de jongeren in de favelas, voor wie sport een belangrijke uitlaatklep kan zijn en misschien wel een mooie opstap naar een sportcarrière. En natuurlijk zijn we blij met de consumentenwaardering die de actie krijgt.”

De WK-actie Balls for Brasil wordt van alle campagnes rond het WK-voetbal namelijk het meest gewaardeerd door de consumenten. Dit blijkt uit onderzoek van de Oranje Barometer. Gelet op aantrekkelijkheid, innovatie, sympathie en de manier waarop een actie past bij het merk, scoorde Balls for Brasil het best en versloeg het daarmee onder meer het juichpak van supermarktketen Jumbo en de Hup Holland Hamsters van Albert Heijn. De inhaker van INTERSPORT is kraakhelder en volstrekt transparant en de link met het goede doel maakt hem rond en af. Een deelnemer aan het onderzoek van de Oranje Barometer verwoordde het mooi: “Nu winnen de mensen, die nooit winnen.”

De campagne Balls for Brasil is ontwikkeld in samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double en werd ondersteund via de social media-kanalen van zowel INTERSPORT als van Siem en Luuk de Jong en hun platform www.dejongsters.nl. De Jongsters is een club van én voor jongens en meisjes, die graag het beste uit zichzelf willen halen. Doe je best en je kunt steeds een beetje beter worden. Niet alleen in het veld, ook in de wereld om je heen. Daarom zijn zij op zoek naar jongens/meiden die – net als Siem en Luuk – een held in én langs het veld zijn om gezamenlijk steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan.

Meer informatie over de campagne Balls for Brasil is te vinden op intersport.nl/ballsforbrasil.