EY lanceert Sochi-campagne ‘Herken het moment’

30 januari 2014

Deze week heeft EY haar merkcampagne rondom de Olympische Spelen in Sochi gelanceerd. In deze campagne staat wederom de coach centraal. Samen met Maurits Hendriks en het High Performance Team van NOC*NSF ondersteunt EY al jarenlang de Nederlandse topcoaches. Triple Double heeft aan de creatieve basis gestaan van deze campagne en begeleidt EY in de uitvoering hiervan.

Herken het moment
Langs de verhaallijn ‘Herken het moment’ brengt EY de belangrijkste coachmomenten van onze Olympische coaches in beeld. Momenten in de afgelopen jaren waarop zij als coach belangrijke beslissingen hebben genomen die cruciaal zijn geweest in de voorbereiding van hun pupillen op de Olympische Spelen. Met deze verhaallijn wordt komend jaar de nieuwe missie ‘Building a better working world’ geladen voor de zakelijke doelgroep van EY. Anders dan voorgaande jaren is er daarom geen sprake van een separate coachcampagne, maar is ‘Herken het moment’ de rode draad binnen alle externe communicatie.

EY Online Coach Room
Alle coachmomenten worden verzameld in de EY online coachroom. Gedurende de Olympische Spelen worden steeds nieuwe video’s met coachmomenten geplaatst. In de Online Coach Room legt EY ook de link tussen het bedrijfsleven en topsport. De coaches die aan het woord komen, spreken over onderwerpen die veel raakvlakken hebben met de business van EY, zoals thema’s als internationalisering, teamprocessen en performance. Deze gesprekken worden gekoppeld aan diverse interviews met ondernemers, waarin zij vertellen over hun beslissende momenten.

Twitter
Het contentplatform wordt aangejaagd via social media, waarbij voornamelijk Twitter een belangrijke rol speelt. Voor het eerst werken we hierbij intensief samen met Twitter Nederland, om ervoor te zorgen dat de geplaatste content ook de juiste zakelijke doelgroep bereikt. Dit maakt onderdeel uit van de social media-strategie, die onze digitale afdeling heeft ontwikkeld en de komende weken tot uitvoering brengt.

RTL Late Night
EY is tevens sponsor geworden van het RTL programma ‘RTL Late Night: Sochi’, waar de belangrijkste coachmomenten worden getoond en de insights hiervan inzichtelijk worden gemaakt voor het Nederlandse publiek.

Coolste Baan van Nederland
Om de Olympische sponsoring ook in Nederland te activeren is EY partner geworden van de Coolste Baan van Nederland. Alle medewerkers van EY kunnen daar met familie en vrienden naar toe. Daarnaast bieden ze ook hun relaties een olympische beleving met onder andere een inhoudelijke coachsessie met Joop Alberda. Op de Coolste Baan is een grote video wall geplaatst die bezoekers toegang geeft tot de EY online coachroom. Hiermee trekt EY de verhaallijn ‘Herken het moment’ ook op de Coolste Baan van Nederland door.

Benieuwd naar de campagne? Kijk dan snel op www.ey.nl/coachroom en volg @EYcoach op Twitter.