Unibet kleurt beladen stadsderby groen!

31 oktober 2013

‘De ploeg van ’t stad’, daar draaide het allemaal om tijdens de immer beladen stadsderby gisterenavond in Brugge. De wedstrijd tussen Cercle Brugge en Club Brugge is niet zomaar een wedstrijd, het draait om veel meer dan alleen voetbal. Het is een ontmoeting tussen het ‘sympathieke Cercle’ en het ‘grote Club’. Twee rivalen die naar eigen zeggen niets met elkaar overeen hebben. Tenminste, op dat ene ‘ding’ na dan. Ze delen namelijk hetzelfde Jan Breydelstadion, de thuishaven voor ‘groen’ en ‘blauw’.

Als sponsor van de thuisspelende ploeg Cercle Brugge wilde Unibet de stadsderby letterlijk nog meer kleur geven door een heuse ‘Green Wash’ te installeren bij de hoofdingang van het stadion. Fans werden opgeroepen om in witte kleding naar het stadion te komen en zichzelf groen te laten verven voorafgaand aan de wedstrijd (naar het voorbeeld van ‘The Color Run’).

Voor de eerste 500 fans die de ‘wash’ trotseerden lag er een gratis ticket te wachten voor de wedstrijd, maar ook trouwe abonnementhouders zagen de kans schoon om hun liefde voor de vereniging (Cercle wil het woord ‘club’ te allen tijde vermijden en staat om die reden bekend als de enige ‘vereniging’ van België) op deze manier te uiten. Het enthousiasme onder fans was enorm, uiteindelijk hebben ruim 500 fans de Green Wash doorlopen en daarmee het stadion letterlijk groen gekleurd!

Unibet Green Wash

Triple Double is trots deze succesvolle Unibet-activatie van A tot Z begeleid te hebben; van het bedenken van de actie tot de daadwerkelijke uitvoering. Het werd uiteindelijk een ‘historische’ avond voor Cercle door de onverwachte 2-0 overwinning. Maar ook het resultaat van de actie mag er zijn: enorme media-aandacht in alle landelijke (voetbal)media, duizenden Cercle-fans werden bereikt en zowel de ‘vereniging’ als Unibet zijn zonder twijfel de sportief en moreel winnaar van de eerste stadsderby van dit seizoen!

Bekijk een fotoverslag van deze groene activatie op onze Facebookpagina.